maandag 19 september 2011

De trip zit erop

Het lange wachten naar deze trip naar St.Marie-aux-Mines is alweer voorbij gevlogen. Jammer dat enkele vriendinnen moesten afhaken,José en ik  zaten dus alleen achteraan de bus waar het anders wel een drukke bedoening is maar nu was het er wel stil. Toch heb ik ervan genoten hoor.
De eerste die ik tegenkwam was Marianne (ikorniquilt)met DH,twas leuk haar weer te ontmoeten,samen stapten we naar een brocante die ze over het hoofd had gezien, en wat stonden er daar mooie naaidozen,dit zijn er maar een paar hoor.
Daar moesten we afscheid nemen want de bus stond te wachten.
Wat zagen we nog meer ? Vele antieke quilts uit Australie en Nederland; een collectie uit de USA en Rusland.Quilts uit België,Frankrijk,Israel.....zoveel om op te noemen.Ook moderne quilts.En leuke dingen gemaakt uit patchworkstofjes.Eigenlijk vond ik het beter dan 2 jaar geleden.

Een Civil war diary quilt maar niet met alle blokken.


En hoeveel driehoekjes zouden er hier inzitten ?


Hele mooie mandjes quilt.

En dit is iets heel anders maar ook wel leuk,je moet er maar opkomen.


Ook was er een hele collectie schoollapjes ,een verzameling van Joke Visser,ze heeft ons heel wat uitleg gegeven.

En nog een pracht van een quilt;

En wat te denken van deze sneeuwpopjes,ik ben er gek op.

En als laatste eentje uit de Russische collectie,die waren ook heel speciaal.

Dit was de laatste,kan ze moeilijk allemaal op het blog zetten hé,heb een keuze gemaakt.

Alleen nog deze.
Zin in een broodje ???


Mijn aankopen moet ik nog op de foto zetten want het zit nog steeds in de tasjes.Dus dit hou ik jullie nog tegoed.




19 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Heerlijk verslag Katrien, ik hoop het volgend jaar ook eens mee te maken, als ik weer "op de been"ben.

groetjes, Jeannet

Else zei

Wat een heerlijk reisje heb je achter de rug, geniet nog maar lekker na! Ben benieuwd naar je aankopen (lol) fijne dag, knuffel Else

inge zei

leuk om zo te kunnen meegenieten!

AnitaS zei

Wat gaat de tijd snel he als je het naar je zin hebt. Maar je hebt in ieder geval weer genoten. Ik ben benieuwd naar je aankopen.

Johanna Zweden zei

Wat hebben jullie genoten, heerlijk
Schitterend die naaidozen.
Fijn dat ik vanuit Zweden zo mee kon genieten
Groetjes Joke

Annelies zei

Wat een mooie foto's.
Ik zit nu tijdelijk ook bij blogspot.

Lida zei

Ha wat mooie foto's van Val d'Argent fijn kan ik toch weer een beetje meegenieten en jammer van de afvallers. wat hebben die veel moois gemist. Ben benieuwd wat je allemaal op de kop hebt getikt! Groetjes
Lida

Inge zei

Wat laat je mooie dingen zien, Katrien! Echt genieten voor een thuisblijver.

Groetjes,
Inge

Hilde zei

De tentoonstellingen waren zeker de moeite, we zijn elkaar wel niet tegengekomen.Tot op de bee dan maar!

Ageeth Dorsman zei

Bedankt voor het laten meegenieten van
je reisje! Ik hoop er ooit nog een
keer heen te gaan, het lijkt me een
geweldige ervaring! (en wat is vooral
die lone-star-quilt prachtig...!)
Groetjes van Ageeth

Miranda zei

Wat hebben jullie met zijn 2 toch lekker genoten. Bedankt om ons op sleeptouw te nemen Katrien! Enne tot gauw, ben al aan het aftellen

martine zei

Gezellig, jouw blog ook weer gevonden.
Wat een mooie dingen heb je gezien.Een tripje naar St Marie staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Berna zei

Bij het zien van jouw reportage krijg ik nog meer zin om volgend jaar te gaan! Ben al bezig verblijf te boeken om daar een 30-jarige vriendschap te vieren.
Ben benieuwd naar je aankopen.

Guusje, zei

Wat een mooi verslag, zo te lezen was het weer geweldig. En die naaimanden ook al zo mooi. Ik hoop het ook ooit eens in het echt te mogen zien.

Willy zei

Leuk om je verslag te lezen, met de vele mooie quilts. Jammer dat er een aantal af moesten haken.

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Misschien zijn we elkaar wel gepasseerd....;o))
Was er weer even dankzij jouw verslag!

Chris zei

Ik heb even heerlijk zitten bijlezen bij je. Leuk joh, al die nieuwe vingerhoedjes. Ik heb er de laatste tijd ook weer wat bij.
(o jee, ik krijg een bericht van weblog.nl!! zo meteen direct maar even kijken...)
Je vingerhoedjesquilt is al groot!!
En wat heb je heerlijk genoten in Frankrijk. Groetjes.

Willeke zei

wat leuk, ik heb jou ook weer gevonden via Sommeke.
Gezellig weer even bijgelezen.
Mooie dingen gemaakt hoor.

groetjes

Margreet zei

Heb jezelf zo'n leuke naaibox gekocht?